امروز : یکشنبه, 1 تیر, 1404

دو محصول برقی ایران خودرو در صف تحویل

ایران خودرو دو محصول برقی خود، فاو بستیون NAT و لونا GRE، را در طرح پیش‌فروش به متقاضیان عرضه کرده و قرار است این خودروها از دی ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده شود.

ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری ” چرخ اقتصاد” ایران خودرو در جدیدترین طرح پیش‌فروش، دو محصول برقی فاو بستیون NAT و لونا GRE را به متقاضیان عرضه کرد. برندگان این طرح می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد از قیمت خودرو، تا دی ۱۴۰۳ خودروی خود را دریافت کنند. همچنین در این طرح، خودروهای برقی به متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند یا بیشتر و صاحبان خودروهای فرسوده به نسبت‌های مشخصی تخصیص داده شد. استقبال ۷۰ هزار نفری از این طرح،

پیش‌فروش دو محصول برقی ایران خودرو؛ فاو بستیون NAT و لونا GRE

 ایران خودرو در جدیدترین طرح پیش‌فروش خود، دو محصول برقی فاو بستیون NAT و لونا GRE را به متقاضیان عرضه کرده است. این خودروها قرار است از دی ماه ۱۴۰۳ به برندگان طرح تحویل داده شوند. شرکت ایران خودرو اعلام کرده که متقاضیان عادی که اسامی آن‌ها به عنوان برندگان این طرح اعلام شده است، می‌توانند پس از پرداخت ۵۰ درصد از قیمت نهایی، خرید خود را نهایی کرده و در موعد مقرر خودروی خود را تحویل بگیرند.

علیرغم زیرساخت‌های محدود برای خودروهای برقی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

برنامه عرضه خودروهای برقی و شرایط تحویل

در این طرح، خودروهای فاو بستیون NAT و لونا GRE با قیمت‌های تقریبی یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان و یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان به فروش رسیده‌اند. متقاضیان می‌توانند با پرداخت حدود ۵۹۸ میلیون تومان برای فاو بستیون NAT و ۵۸۲ میلیون تومان برای لونا GRE خرید خود را نهایی کنند. الباقی مبلغ نیز در زمان تحویل از مشتریان دریافت خواهد شد. ایران خودرو اعلام کرده که فاصله زمانی بین تحویل خودروهای برقی پیش‌فروش شده و خودروهای عرضه‌شده در طرح فروش فوق‌العاده چندان متفاوت نخواهد بود. خودروهای فروش فوق‌العاده تا اواخر پاییز تحویل داده می‌شوند و پیش‌فروش‌شده‌ها نیز در دی‌ماه به مشتریان می‌رسند.

تقسیم‌بندی سهمیه خودروهای برقی

ایران خودرو در این طرح پیش‌فروش در مجموع دو هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو برقی به فروش رساند. سهمیه هر یک از محصولات به گونه‌ای تعیین شد که از ۷۰ هزار متقاضی، تنها ۳۲ نفر به ازای هر خودرو توانستند در قرعه‌کشی موفق به خرید شوند. در این میان، مادران دارای دو فرزند یا بیشتر ۵۰ درصد خودروهای عرضه شده را دریافت کردند، متقاضیان عادی ۳۰ درصد سهم داشتند و صاحبان خودروهای فرسوده ۲۰ درصد خودروها را به خود اختصاص دادند.

چالش زیرساخت و استقبال زیاد از خودروهای برقی

نکته قابل توجه در این طرح فروش، استقبال گسترده متقاضیان بود، با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی، از جمله ایستگاه‌های شارژ در جاده‌ها و مسیرهای بین‌شهری، هنوز به طور کامل فراهم نشده است. این استقبال گسترده احتمالاً به امید ایجاد تفاوت قیمت میان کارخانه و بازار و همچنین جذابیت استفاده از خودروهای برقی صورت گرفته است.

هشتک ها

اشتراک خبر

تلگرام
واتساپ
ایمیل

لینک کوتاه این خبر

https://charkheghtesadnews.ir/?p=19688

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها